Установка правильних взаємовідносин з дітьми,
які потребують особливої уваги.
Робота з неспокійною дитиною.
· Слід уникати крайнощів: не можна дозволяти дитині робити все, що не
можна і все забороняти. Чітко виберіть для себе, що можна і чого не можна, і
погоджуйте це з усіма членами родини.
· Показуйте дитині приклад своєю поведінкою: стримуйте свої емоції,
адже вона наслідує вас.
· Приділяйте дитині достатньо уваги, вона не повинна відчувати себе
забутою, але в той же час поясніть дитині,що бувають моменти, коли у вас є інші
турботи, вона повинна це зрозуміти і прийняти.
· Пам’ятайте, що істеричні напади найчастіше пов’язані з прагненням
привернути до себе увагу або викликати жаль та співчуття. Не треба потурати
дитині, не треба змінювати своїх вимог. Коли дитина заспокоїться, поясніть їй,
чому ви зробили так, а не інакше.
Робота з конфліктною дитиною.
· Слід стримувати прагнення дитини провокувати сварки з іншими.
Треба тактовно коригувати недружні погляди або бурмотання з образою собі під
ніс.
· Припинивши сварку, не звинувачуйте іншу дитину в її виникненні,
захищаючи свою. Прагніть об’єктивно розібратися в причинах, що її спровокували.
· Після конфлікту обговоріть з дитиною причини його виникнення,
визначте неправильні дії своєї дитини, які спричинили його. Спробуйте знайти
інші можливі способи виходу з конфліктної ситуації.
· Не обговорюйте в присутності дитини проблеми її поведінки. Вона
може затвердитися в думці про те, що конфлікти неминучі, і продовжуватиме
провокувати їх.
· Не завжди слід втручатися у сварки дітей, потрібно надати їм
можливість самим порозумітися і навчитися спілкуватися. Проте, якщо під час гри
одне з них завжди перемагає, а інше виступає « жертвою», слід перервати таку
гру, щоб запобігти формуванню боязкості у переможеного.
Робота із сором’язливою дитиною.
· Слід розширювати коло знайомств своєї дитини, частіше запрошувати
до себе друзів, брати малюка в гості до знайомих людей, запрошувати дітей в
гості, розширювати маршрути прогулянок та екскурсій, учити дитину спокійно
реагувати на нові місця та людей.
· Не варто постійно турбуватися за дитину, намагатися повністю
оберігати її від всіляких небезпек, в основному придуманих вами, не робіть самі
все за дитину, не запобігайте будь-яким утрудненням, надайте їй повну свободу
діяльності.
· Постійно укріплюйте в дитини упевненість у собі, у власних силах.
· Залучайте дитину до виконання різних доручень, пов’язаних зі
спілкуванням, створюйте ситуації , в яких сором’язливій дитині довелося б
вступати в розмову з «чужими дорослими» (у магазині, на зупинці, в дитячому
парку, кінотеатрі тощо).
Робота із замкнутою дитиною.
· Слід розширювати коло спілкування дитини, приводити її в нові
місця і знайомити з новими людьми. Підкреслюючи переваги і корисність
спілкування, розказуйте дитині про те, що нового і цікавого ви дізналися, яке
задоволення отримали, спілкуючись з тією або іншою людиною.
· Намагайтесь самі стати для дитини прикладом людини, що ефективно
спілкується.
· Якщо попри всі ваші зусилля дитина стає все більш замкнутою і відчуженою,
зверніться за консультацією до психолога, який допоможе вам у розв’язанні цієї
проблеми.
Робота з агресивною дитиною.
· Слід пам’ятати, що заборона і підвищення голосу – неефективні
способи подолання агресивності. Лише зрозумівши причини агресивної поведінки,
можна сподіватися на те, що агресивність дитини буде подолано.
· Надавати дитині особистий приклад позитивної поведінки. Не
допускайте проявів гніву або критичних висловів про своїх друзів або колег,
будуючи план помсти.
· Нехай ваша дитина постійно відчуває, що ви любите, цінуєте і
приймаєте її. Не соромтеся зайвий раз приголубити або пожаліти її. Хай вона
бачить, що вона потрібна і важлива для вас.