Як підготувати
дітей до школи?
Психологічна готовність дитини до шкільного навчання полягає в тому, щоб до
часу вступу до школи в неї склалися психологічні риси, які властиві школяру.
А в дошкільному віці виникають тільки задатки цього
перетворення в учня: бажання вчитися, стати школярем, уміння керувати своєю
поведінкою і своєю діяльністю, достатній рівень розумового розвитку і розвитку
мови, наявність пізнавальних інтересів і, звичайно, знань і навичок, необхідних
для шкільного навчання.
Що можна і чого не
можна робити до школи?
Зовсім не слід:
-
змінювати режим
дня дитини: позбавляти її денного сну, довгих прогулянок, ігор;
-
оцінювати все, що
робить малюк, так, як оцінюється діяльність учня;
-
"проходити” з
дитиною програму першого класу, насильно змінюючи гру навчанням.
Необхідно:
-
прищепити дитині
інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати
побачене і почуте;
-
навчити її долати
труднощі, планувати свої дії, цінувати час.
-
учити дитину
слухати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що власні бажання
потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей, прагнути реально оцінювати свої
дії та досягнення.
|